Quicksilver | Truckliners

[et_pb_section bb_built=”1″ admin_label=”Sektion” fullwidth=”on” specialty=”off”][et_pb_fullwidth_slider admin_label=”Växlare – helbredd” show_arrows=”on” show_pagination=”on” auto=”off” auto_ignore_hover=”off” parallax=”off” parallax_method=”off” remove_inner_shadow=”off” background_position=”default” background_size=”default” hide_content_on_mobile=”off” hide_cta_on_mobile=”off” show_image_video_mobile=”off” custom_button=”off” button_letter_spacing=”0″ button_use_icon=”default” button_icon_placement=”right” button_on_hover=”on” button_letter_spacing_hover=”0″] [et_pb_slide heading=”Quicksilver” button_text=”Anläggning” background_image=”http://www.scanlining.se/wp-content/uploads/2017/01/IMG_0689_800x450.jpg” background_position=”default” background_size=”default” background_color=”#ffffff” image=”http://www.scanlining.se/wp-content/uploads/2017/01/IMG_0692_600x450.jpg” use_bg_overlay=”off” use_text_overlay=”off” alignment=”center” background_layout=”dark” allow_player_pause=”off” text_border_radius=”3″ header_font_select=”default” header_font=”||||” body_font_select=”default” body_font=”||||” custom_button=”off” button_font_select=”default” button_font=”||||” button_use_icon=”default” button_icon_placement=”right” button_on_hover=”on” button_link=”http://www.scanlining.se/quicksilver-anlaggning/” /][et_pb_slide heading=”Quicksilver” button_text=”Silos” background_image=”http://www.scanlining.se/wp-content/uploads/2017/01/IMG_0690_800x450.jpg” background_position=”default” background_size=”default” background_color=”#ffffff” image=”http://www.scanlining.se/wp-content/uploads/2017/01/IMG_0692_600x450.jpg” use_bg_overlay=”off” use_text_overlay=”off” alignment=”center” background_layout=”dark” allow_player_pause=”off” text_border_radius=”3″ header_font_select=”default” header_font=”||||” body_font_select=”default” body_font=”||||” custom_button=”off” button_font_select=”default” button_font=”||||” button_use_icon=”default” button_icon_placement=”right” button_on_hover=”on” button_link=”http://www.scanlining.se/quicksilver-silos/” /][et_pb_slide heading=”Quicksilver” button_text=”Betong” background_image=”http://www.scanlining.se/wp-content/uploads/2017/01/IMG_0690_800x450.jpg” background_position=”default” background_size=”default” background_color=”#ffffff” image=”http://www.scanlining.se/wp-content/uploads/2017/03/betongbil_600x400_vit.png” use_bg_overlay=”off” use_text_overlay=”off” alignment=”center” background_layout=”dark” allow_player_pause=”off” text_border_radius=”3″ header_font_select=”default” header_font=”||||” body_font_select=”default” body_font=”||||” custom_button=”off” button_font_select=”default” button_font=”||||” button_use_icon=”default” button_icon_placement=”right” button_on_hover=”on” button_link=”http://www.scanlining.se/quicksilver-betong/” /] [/et_pb_fullwidth_slider][/et_pb_section][et_pb_section bb_built=”1″ admin_label=”Sektion” fullwidth=”off” specialty=”off”][et_pb_row admin_label=”Rad”][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_text admin_label=”Text” background_layout=”light” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

Quicksilver – Truckliners

Quicksilver Truck Liner som är ett välkänt varumärke och en välkänd och väletablerad produkt i bl a USA, Kanada och Australien och är en specialiserad polymer som läggs in i exempelvis schaktflak för att undvika att lasten fastnar med vältrisk som följd. Produkttester i Sverige har visat att tippvinkeln som krävs för att lossa ett schaktflak kan sänkas med 30 – 40%. Den lägre tippvinkeln gör också att tipputrustningen uppvisar ett mindre slitage vilket minskar risken för stillestånd och kostsamma reparationer. 

Lasten kan inte heller frysa fast i ett flak som utrustats med Quicksilver Truck Liner, vilket testats ibland annat norra Kanada vid minusgrader ner emot 45 grader vilket eliminerar behovet av avgasvärme, vibratorer eller andra mindre miljöanpassade lösningar såsom att hälla diesel eller formolja i flaken innan lastning. Tester genomförda i bl aTyskland och Nya Zeeland visar att i normalfallet så går lossningen så pass mycket fortare och lättare att i normalfallet hinner lastbäraren med åtminstone ett extra lass per dag. Quicksilver Truck Liner är inte begränsad till enbart schaktflak utan även grävskopor, hjullastarskopor och schaktblad drar nytta av polymerens låga friktionskoefficient. För närvarande pågår fälttester med grävskopor och schaktblad.

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row admin_label=”Rad”][et_pb_column type=”1_3″][et_pb_text admin_label=”Text” background_layout=”light” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

Utmaningen

[/et_pb_text][et_pb_text admin_label=”Text” background_layout=”light” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

Vidhäftande laster, ofullständig tippning av material, höga tippvinklar och ojämn mark kan vara problematiska och farliga. Chaufförer och åkeriägare känner till konsekvenserna; vältrisk, tidsförlust, för låg ekonomisk avkastning. 

De utmaningar som tippfordon dagligen ställs inför medför stort slitage av flak och tippkonstruktion med medföljande kostsamma stillestånd och dyra reparationer.

[/et_pb_text][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_3″][et_pb_text admin_label=”Text” background_layout=”light” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

Lösningen

[/et_pb_text][et_pb_text admin_label=”Text” background_layout=”light” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

Ecolining marknadsför Quicksilver, global marknadsledare inom Truck Liners. Quicksilver är en PE-UHMW polymer som läggs som en beklädnad på insidan flaket och då ytan på Quicksilver Truck Lining har en extremt låg friktionskoefficient (kort sagt, ytan är hal nog att åka skridskor på) fastnar inte lasten i flaket, lasten släpper lättare och tidigare vilket ger lägre tippvinkel och bättre stabilitet, lasten fryser inte fast i flaket även om det är blålera och minusgrader och Quicksilver skyddar flaket mot slitage och har en högre hållfasthet än stål och aluminium. 
Jämfört med andra metoder att få lasten att lossna från flaket (vibratorer, avgasvärme, formolja, salt och diesel) är Quicksilver ett miljövänligt och kostnadseffektivt alternativ.

[/et_pb_text][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_3″][et_pb_text admin_label=”Text” background_layout=”light” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

Kundfördelar

[/et_pb_text][et_pb_text admin_label=”Text” background_layout=”light” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

  • Lägre tippvinkel krävs för att få lasten att lossna från flaket vilket medför mindre slitage på tipputrustning.
  • Lägre tippvinkel minskar vältrisken väsentligt.
  • Den lägre tippvinkeln och Quicksilvers hala yta möjliggör snabbare (och renare) lossning och därmed fler lass per arbetsdag.
  • Att inget fastnar på ytan medför att lägre andel av lasten körs fram och tillbaka och eliminerar behovet av besvärlig, farlig (och kostsam) rengöring av flaken.
  • Att Quicksilver agerar som ett slitageskydd för flaket möjliggör lättare tippbyggnationer, minskad bränsleförbrukning och högre maxlaster.
  • Quicksilver skyddar och förbättrar nya tippbyggnationer.
  • Quicksilver ersätter behovet av att reparera äldre tippbyggnationer med kostsam svetsning och skyddar byggnationen för ytterligare skador och slitage.

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]